În această perioadă avem de făcut multe cumpărături. Deși credem despre noi că suntem raționali și fiecare decizie luată e bine gândită, se pare că acționăm mai puțin rațional decât ne imaginăm. Află cum să nu cum să nu te lași păcălită atunci când faci cumpărături de Paște.
Pare că ești în control, dar este ușor să te lași păcălită atunci când faci cumpărături de Paști. Graba și strategiile de marketing nu lucrează în favoarea ta. Hipnoterapeutul Eugen Popa îți arată câteva strategii de marketing prin care ești păcălită să cumperi un anumit produs. Consumatorii sunt mai motivați să creadă că un produs este mai bun dacă este pur și simplu plasat alături de unul mai scump.
Trebuie să știi aceste trucuri dacă vrei să nu te lași păcălită atunci când faci cumpărături
Nu facem cumpărături și nu accesăm servicii doar pentru consum, ci și pentru a ne gestiona imaginea publică și pentru identitatea noastră personală. Este important și cum ne simțim folosind obiectul ales. Așadar, pentru că vrem să ne simțim inteligenți, ne lăudăm cu alegerile noastre. Avem tendința de a supraevalua lucrurile odată ce le deținem. Este un fenomen cunoscut sub numele de efect de dotare’.
Specialistul este de părere că sunt cel puțin 5 forțe care ne influențează deciziile de achiziție:
1. Nu lăsa publicitatea să te influențeze
Așteptările ne modifică experiența. Așteptările ne afectează adesea percepția, iar acesta este motivul pentru care oamenii care iau un placebo în loc de un analgezic real își pot diminua disconfortul după ce iau pilula – pentru că se așteptă să funcționeze. Această înțelegere se aplică și modului în care produsele sunt comercializate în general. Cu cât așteptările sunt mai mari, cu atât experiența va fi mai bună. Când te aștepți la puțin, șansele să crezi că ai primit puțin sunt foarte mari. Asta e în mare parte rolul publicității, să crească așteptările pentru a crea în final o experiență perpepută cât mai benefică’, explică hipnoterapeutul Eugen Popa.
2. Ține cont că totul este relativ
Cei mai mulți oameni știu ce vor doar dacă văd lucrul respectiv într-un context. Nu știm ce cameră foto nouă ne dorim până nu o vedem la un fotograf celebru pe site. Nu știm ce ne-am dori în plus la telefonul pe care-l avem până nu găsim unul cu mai multe caracteristici. Totul este relativ și se bazează pe câteva idei simple, precum: avem tendința de a compara lucrurile, suntem înclinați să ne concentrăm atenția asupra unor lucruri ușor de comparat, evităm comparațiile care ne-ar putea solicita prea mult atenția, declară hipnoterapeutul.
3. Oamenii nu sunt siguri de prețul real al unui produs
Ca să nu te lași păcălită atunci când faci cumpărături, este important să știi care este prețul real al produsului. Specialiștii în marketing știu de mult că prețul pe care un consumator este dispus să îl plătească este relativ. Prețul nu reflectă nici pe departe costurile de producție. Acesta este motivul pentru care cineva ar plăti 30 de lei pentru un hamburger la un restaurant de lux, dar nu ar plăti mai mult de 5 de lei pentru același burger la un restaurant fast-food. Ceea ce este mai puțin evident este cât de ușor poate fi modificat prețul pe care un consumator îl va plăti. Dacă la un fast-food o modificare de preț va fi imediat sesizată, în cazul unui restaurant unde prețul hamburgerului este deja mai mare, o creștere minoră de preț poate trece neobservată’, explică Eugen Popa.
4. Nu te lua după spiritul de turmă
Spiritul de turmă este slăbiciunea consumatorului obișnuit. Decizia de a cumpăra un obiect sau de a apela la un serviciu depinde într-o mare măsură și de ceea ce au ales cei dinaintea noastră. Spiritul de turmă se manifestă atunci când presupunem că un anume lucru este bun (sau rău) pe baza comportamentului anterior al altor oameni, iar propriile noastre acțiuni le imită pe ale lor. Un restaurant plin sau o cafenea unde abia mai găsești un loc liber la bar vor fi întotdeauna mai atractive decât un alt restaurant care poate fi spațios și aierisit; și asta doar pentru că presupun întotdeauna că acolo unde au mers cei dinaintea noastră este și calitate’, declară hipnoterapeutul Eugen Popa.
5. Nu ceda la oferte”gratuite”
Gratuit este întotdeauna mai scump. Ai cumpărat vreodată 2 bucăți dintr-un produs pentru a-l primi și pe al 3 lea gratuit? Ai fi cumpărat același produs în condițiile în care nu ar fi existat oferta? Gratuit’ este un buton declanșator al reacției emoționale – o sursă de excitație irațională. Nimic din ceea ce este gratuit nu este de refuzat. Nici măcar articolele care sunt inutile pentru noi sau pe care nu le-am achiziționa dacă ar trebui să plătim un preț pentru ele. Și uite așa ajungi să cunoști și să interacționezi cu produse care în mod normal nu ar fi fost în aria ta de interes’, conchide Eugen Popa.
- Share:

Hipnoza regresivă este una dintre cele mai eficiente și puternice tehnici de transformare și vindecare. Aceasta este una dintre tehnicile Esentiale pe care orice coach, trainer sau terapeut ar trebui sa le aibă în arsenalul său de lucru. Regresia hipnotică poate fi însă și o poartă de autocunoaștere și autovindecare. Hipnoza regresivă este folosită cu […]

Am scris în articolul de aici cum hipnoza ne oferă un instrument unic: posibilitatea de a “ne întoarce în timp” pentru a retrăi și reevalua o experiență trăită din viața noastră. Iată de ce Regresia hipnotică este considerată regina tehnicilor hipnotice. Dacă îți dorești să înțelegi mai bine tainele cele mai cunoscute tehnici hipnotice, în […]

Nu este niciodată prea târziu să ai o copilărie fericită – Richard Bandler (Co-Creator NLP) Dintre toate metodele hipnotice cunoscute la ora actuală, Regresia Hipnotică este de departe cea mai renumită, cea care dă naștere celor mai multe fantezii și controverse. Cei mai mulți oameni cred că regresia hipnotică înseamnă automat vieți anterioare, că una […]

Ti-am vorbit în partea a doua a cursului de autovindecare despre incredibila putere a gândurilor, cuvintelor tale și atitudinea cu care privești suferința, indiferent de natura ei. De asemenea, despre importanța extraordinară pe care o au micile exerciții și tehnici pe care le poți integra în programul tău, în cursul firesc al zilelor tale, pentru […]