Astenia de primăvară? Iată 7 modalități prin care o poți combate

Mulți oameni consideră că primăvara este cel mai bun și cel mai frumos sezon al anului. Ne place să observăm cum toată natura reînnoiește după o iarnă lungă și rece, dar acest proces natural, incredibil de frumos, poate avea atât o influență pozitivă, cât și negativă asupra bunăstării fizice și mentale umane. Ai observat vreo schimbare în corp în primele două luni ale primăverii, cum ar fi oboseala sau somnolența?  

Haideți să deschidem puțin ochii minții și să vedem ce se întâmplă în organismul uman primăvara pentru a putea rezolva acestă problemă sezonieră și pentru a înțelege un adevărat motiv al oboselii de sezon. Medicii susțin că acest anotimp este o sursă puternică de energie, dar nu și pentru ființele umane. Schimbarea climatului și a ritmurilor circadiene în primăvară a făcut ca ființele umane să treacă prin multe modificări ocazionale. Mai mult, rezistența corpului uman la diferiți factori este semnificativ mai mică decât în ​​vară sau toamnă. Cea mai bună modalitate de a depăși această perioadă de tranziție este să luăm toate măsurile necesare pentru a ne ajuta corpul să asimileze optim toate aceste modificări.

Cu alte cuvinte,  astenia de primăvară nu este simptomul unei boli incurabile, ci semnul că organismul vostru se confruntă cu schimbări fiziologice importante. Dar nu trebuie să exagerăm. Este extrem de important să abordăm problema în mod corespunzător. În acest articol îți oferim șansa de a evita toate riscurile posibile și de a-ți stimula sistemul imunitar în mod natural. Iată aici 7 sfaturi utile:

 

1. Incetinește modul alert în care trăiești

În zilele noastre, oamenii își doresc să atingă succesul profesional și personal și au tendința de a duce o viață extrem de productivă și activă în acest scop. De obicei, depun toate eforturile pentru a-și folosi oportunitățile și lărgi orizonturile pentru a atinge mai multe obiective și pentru a câștiga mai mulți bani. Dar, de cele mai multe ori, în mare există întotdeauna mai mulți pești.

Dacă preferi să spui mereu „Da” oricui și în orice situație, în loc să refuzi, acest obicei, inofensiv aparent, îți poate provoca epuizare corporală și te poate face să te simți obosit în timpul ciclului de oboseală de primăvară. Uneori este necesar să spui „Nu” fără să te simți vinovat de refuzul tău. Cu siguranță oamenii cu un anumit stil de viață și educație sunt conștienți de faptul că nimeni nu le datorează nimic. Dacă te simți epuizat, ar trebui să eviți temporar toate supraîncărcările posibile și situațiile stresante.

 

2. Reprogramează-ți mintea

A fost dovedit știintific faptul că mintea umană poate fie să intensifice durerea sau să o diminueze în aceeași măsură. Totul depinde de mentalitatea ta și de capacitatea naturală de a face față dificultăților de viață. Când începi să te concentrezi asupra senzației de oboseală, îți dai automat naștere unor gânduri obsesive periculoase, care pot face imaginația să-ți afecteze bunăstarea. Persoanele care au o stare de spirit ușor influențabilă trebuie să se îndepărteze mereu de la aceste gânduri obsesive. În caz contrar, vor crede că suferă de o boală necunoscută și periculoasă.

Ai grijă și la procesul de auto-sugestie care este o armă foarte puternică care poate construi sau rupe pereții interiori. O perspectivă optimistă este cea mai bună pastilă împotriva gândurilor negative. Ar fi bine să-ți umpli mintea cu gânduri pozitive despre vară în această perioadă dificilă. Promite-ți că îți vei reveni la starea de bine și că vei face to posibilul să să îți fie bine.

 

3. Alimentația sănătoasă

Următorul pas important în lupta împotriva oboselii de primăvară este o alimentație sănătoasă. În majoritatea cazurilor, lipsa vitaminelor și alimentația necorespunzătoare sunt principalele cauze ale oboselii cronice la mijlocul primăverii. Dacă vrei cu adevărat să-ți trezești organismul după o iarnă fără prea multă activitate, ar trebui să faci tot posibilul pentru a restabili rezervele organismului de toate vitaminele și mineralele necesare. Poți face acest lucru rapid, consumând legume proaspete, fructe și fulgi de ovăz pentru micul dejun în mod regulat. Smoothie-urile verzi sunt, de asemenea, o opțiune sănătoasă.

Unii oameni au tendința de a adăuga diferite suplimente biologic active la dieta lor, deși indicate sunt metodele naturale pentru a face față asteniei de primăvară. Alimentele naturale fiind mult mai utile, eficiente și absolut inofensive.

În plus, este recomandat să bei mai multă apă pentru a scăpa de toxinele acumulate în timpul sezonului de iarnă. 6-8 pahare vor fi suficiente pentru a-ți mentine corpul hidratat.

4. Relaxează-te

Când te simți obosit și fără vlagă, ia-ți o pauză de 30 de minute de relaxare (pe care o meriți din plin). Cel puțin 30 de minute în fiecare zi încercă să-ți detașezi mintea de la gânduri, oameni, evenimente, griji și  de la fluxul de informații care nu te lasă să te simți confortabil. Lasă teșefonul pentru ceva timp și deconectează-te de la haosul zilnic și conectează-te cu natura sau apelează la o baie relaxantă. Auto-masajul este, de asemenea, o tehnică minunată și gratuită, care vă oferă posibilitatea de a vă îmbunătăți circulația sângelui la nivelul extremităților și de a vă tonifica corpul.

 

5. Inspirați mai mult oxigen

Mulți specialiști în medicina orientală afirmă că lipsa de aer proaspăt este una dintre principalele cauze ale sindromului de oboseală cronică. În timpul iernii, mulți oameni, în special cei care lucrează peste 8 ore într-un birou, își petrec cea mai mare parte a timpului în încăperi fără aer, fără să-și dea seama că aceast confort și căldura în exces nu sunt utile pentru sănătatea lor.

Când petreci prea mult timp în camere slab ventilate, crește concentrația acidului carbonic în sânge. Ca urmare, lipsa de oxigen din corpul tău duce la senzația de oboseală și alte simptome neplăcute. Este de dorit să petreci mai mult timp în aer liber pentru a restabili echilibrul de oxigen din corp și pentru a te umple cu energie. Dacă nu ai ocazia să urmezi această regulă simplă, atunci ar trebui să aerisiți camera și să vă îți faci timp pentru a practica respirația profundă.

 

6. Mișcarea înseamnă viață

Indiferent de felul în care o tratezi, activitatea fizică este cel mai bun doctor. Cu cât faci mai multe exerciții fizice, cu atât mă simt mai bine te vei simți. Acest mod eficient și natural de stimulare a metabolismului și de îmbunătățire a circulației sanguine este accesibil tuturor. Persoanele care suferă de sentimentul de oboseală trebuie să-și amintească faptul că este necesar să aleagă activități de intensitate moderată. Pas cu pas, vei putea trece la exerciții mai complicate și mai viguroase. Fă exerciții obișnuite și vei fi cea mai sănătoasă și mai fericită persoană din lume.

 

7. Dormi mai bine

Adesea oamenii spun că calea către succes este dificilă și spinoasă. Uneori trebuie să sacrifici ceva pentru a obține un rezultat dorit. Este perfect adevărat, dar sănătatea este prioritatea maximă pentru fiecare ființă umană. Nu trebuie să renunși la somn pentru munca, studiu sau alte scopuri de viață. Lipsa de somn poate afecta bunăstarea generală. Dacă ai unele tulburări de somn, ar trebui să încerci să te concentrezi asupra tehnicilor de relaxare înainte de a merge la culcare. Cu siguranță te vor ajuta să depășiți oboseala de primăvară și să-și îmbunătățești calitatea somnului.

 

8. Meditația

Meditația este o stare de spirit și un proces în care vă puteți antrena mintea să se concentreze în mod corespunzător și să vă ghideze gândurile. Mulți oameni consideră că aceasta este una dintre cele mai eficiente modalități de combatere a stresului. Cu toate acestea, există mai multe. Motivul pentru care am declarat meditația ca o modalitate de a combate oboseala de primăvară se datorează capacității organismului de a reacționa la lucrurile care se întâmplă în mintea noastră. Mai exact, senzația de stres poate determina corpul să se simtă obosit și bolnav. Pentru aceasta, meditația poate servi ca un proces de vindecare.

Meditatia are avantaje multiple. Pentru început, s-a dovedit că reduce stresul și chiar depresia. Un studiu pe anul 2014, Programe de meditație pentru stres psihologic și bunăstare: o revizuire sistematică și o meta-analiză, a constatat că poate duce la o diminuare a dimensiunii negative a stresului psihologic. Mai mult, un studiu din 2015, care a fost efectuat pe 1173 de pacienți, a arătat că au existat reduceri moderate și mari ale simptomelor de depresie chiar și la pacienții cu episoade depresive majore. Dacă meditația poate face acest lucru pacienților deprimați, imaginați-ță cât de bine poate diminua simptomele asteniei de primăvară.

Cu toate acestea, este de menționat și conceptul de conștiință de sine ca fiind un alt beneficiu al meditației. Meditația zilnică te poate ajuta să te cunoști pe tine însuți, emoțiile tale și pe modul în care organismul tău reacționează la schimbările interne și externe.

Și amintește-ți, nu ”curățirea” minții este scopul meditației. Scopul meditației este de a-ți determina mintea să se concentreze, în loc să-ți lași gândurile să se risipească peste tot.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *